Dojmovi studenata

Diplomski radovi

 

Adrijan Omićević, ak. god. 2020./2021.

Mentor: prof. dr. sc. Mario Kušek

"Iznimno mi je drago što sam bio među prvim generacijama koji su slušali predmet "Internet stvari" gdje su profesori i asistenti odlično prenijeli svoje znanje i što su pomogli prilikom izrade projekta. Tada me je još više zaintrigiralo to područje te sam prilikom odabira Diplomskog rada išao u tom smjeru.
Upravo sam prije nekoliko dana obranio diplomski rad "Pravila za automatizaciju u pametnom domu". Prilikom izrade Diplomskog rada integrirao sam virtualne "pametne" uređaje koristeći platformu Home Assistant čija je funkcionalnost prikazana u grafičkom korisničkom sučelju. Pomoću različitih alata implementirane su razne automatizacije koje se mogu primijeniti i na stvarnim fizičkim pametnim uređajima.
Na slikama je prikazana platforma Home Assistant na kojoj se upravlja uređajima pomoću web preglednika ili pametnog uređaja te korisničko grafičko sučelje za prikaz funkcionalnosti.
Hvala svima na Zavodu za telekomunikacije na stečenom znanju tijekom cijelog studija, a posebice mentoru prof. dr. sc. Mariju Kušeku na stručnoj pomoći i savjetima!"
[FB objava]

 

Vesna Pipalović, ak. god. 2019./2020.

Mentor: prof. dr. sc. Ivana Podnar Žarko

"Prije par dana uspješno sam obranila diplomski rad Analiza i vizualizacija velikog skupa podataka za primjenu u preciznoj poljoprivredi. Prilikom izrade Diplomskog rada upoznala sam i istražila program Copernicus EU, njegov servis Climate Change Service te uslugu Climate Data Store. Satelitski podaci dohvaćeni s navedene usluge uspoređeni su s podacima s in-situ agrometeoroloških stanica Pinova Meteo.
Veliki skup agrometeoroloških podataka pretvorila sam u format Line Protocol koristeći programski jezik Python te putem Chronografa pohranila u bazu podataka vremenskih nizova InfluxDB. Za grafičku vizualizaciju spomenutih podataka koristila sam alat Grafana, a zatim sam vizualizirane podatke prikazala u sklopu web-aplikacije. Tu su i kartografske vizualizacije dobivene skupom podataka koji se mogu kartirati dohvaćene s EO Browsera.
Na slikama je prikazan konačan izgled web-aplikacije koja pomaže poljoprivrednicima i agronomima donositi pravovremene i podatkovno-utemeljene odluke u poljoprivrednom sektoru za primjenu u preciznoj poljoprivredi.
Sretna i ponosna na rad napuštam FER i nastavljam dalje svoj put. Hvala svima, a posebno mentorici prof. dr. sc. Ivani Podnar Žarko!"
[FB objava] 

 

Marin Maškarin, ak. god. 2019./2020.

Mentor: prof. dr. sc. Željka Car

"Istraživački prototip s proširenom stvarnosti za vojnu edukaciju HaubicAR, nastao u sklopu Diplomskog rada, rezultat je mog cjelokupnog obrazovanja na FER-u i posebice Zavodu za telekomunikacije te ljudi koji su svojom izvršnošću doprinijeli mojem profesionalnom razvoju. Kroz razne projekte na Zavodu ponajviše sam se upoznao s tehnologijama koje se koriste u industriji izrade video igara, poput Unityja i Unreal Enginea 4. Iznimno sam zadovoljan što mi je pružena prilika birati tematiku radova koja je mene osobno interesirala, a to je razvoj video igara.
Smjer Telekomunikacije i informatika na Zavodu za telekomunikacije upisao sam ponajviše zbog iznimnih ljudi koji su dio tog Zavoda i zbog njihovih profesionalnih interesa te mogućnosti koje su mi pružili putem edukacije. Ako ste student FER-a kojeg zanima razvoj video igara, upisivanje vještina vezanih uz tu tematiku te jednog od profila diplomskog studija na Zavodu najbolji su izbor za edukaciju u tom smjeru."
[FB objava]

 

Završni radovi

 

Mirta Moslavac, ak. god. 2020./2021.

Mentor: prof. dr. sc. Lea Skorin-Kapov

Kao temu završnog rada odabrala sam izradu prototipne aplikacije za pomoć pri učenju sviranja klavira u proširenoj stvarnosti. Jedan od razloga zašto sam se odlučila za ovakav rad jest mogućnost razvoja sadržaja za HoloLens 2 naočale - one nude nov pristup proširenoj stvarnosti kroz omogućenu interakciju korisnika s virtualnim objektima koji su smješteni u stvarni prostor u kojem se nalazi sam korisnik. Kako bi se pobolje iskoristio taj dodatan sloj interaktivnosti te specifičnosti uređaja, poboljšane MRTK alatom, odabrana je tematika sviranja klavira kao primjer aktivnosti kojoj proširena stvarnost može uvelike doprinijeti pri njenom izvođenju. Korisnik odabire jednu od ponuđenih pjesama koju onda može svirati na pravom ili virtualnom klaviru, smještenim u prostor putem markera koji se nalazi u blizini korisnika u stvarnom svijetu i kojeg naočale, tj. alat Vuforia unutar aplikacije razvijene korištenjem Unity pogonskog sklopa igre, moraju detektirati. Aplikacija “navigira” korisnika notu po notu od početka do kraja pjesme virtualnim oznakama nad idućom notom, a tijekom sviranja mogu se po volji uključiti ili isključiti pomoćne značajke poput notacija nad tipkama klavira ili dodatnih tekstualnih informacija o napretku kroz pjesmu. Note u aplikaciji preslikavaju se u stvarnom vremenu iz apstraktnog zapisa, specifičnog za svaku pjesmu, u konkretne note nakon sviranja jedne od vizualno naglašenih početnih nota. Cjelosemestralno istraživanje i razvoj aplikacije pružili su mi praktično proširenje teorijske podloge ostvarene tijekom studija na određenim odslušanim kolegijima i vještinama Zavoda, kao i nova saznanja koja ću u koristiti u daljnjem radu na aplikaciji kroz diplomski studij te buduće usmjerenje u industriji. Iako se ove godine prvi put u sklopu akademskih radova na Fakultetu koristio ovaj uređaj, uz što dolaze razna pitanja i nedoumice, mentorica prof. dr. sc. Lea Skorin-Kapov te asistenti Sara Vlahović, mag. ing. i dr. sc. Ivan Slivar uvijek su bili spremni izaći u susret i pomoći!
[FB objava]

 

Lucija Drozd, ak. god. 2020./2021.

Mentor: prof. dr. sc. Lea Skorin-Kapov

Područje kojim se bavi moj završni rad je tehnologija proširene stvarnosti, odnosno AR (engl. Augmented Reality). Proširena stvarnost me zainteresirala jer je nešto relativno novo u svijetu tehnologije i vizualno je veoma atraktivna. Kreiranje AR aplikacija i igara potiče maštu i kreativnost - bitno je imati neku novu, dosad neviđenu ideju. Tako sam i ja nakon duljeg razmišljanja došla do ideje za svoju aplikaciju.

Kroz završni rad sam razvijala aplikaciju za učenje o kemijskim spojevima koja sadrži elemente proširene stvarnosti. Na temelju nekog objekta iz stvarnosti, u aplikaciji se prikaže 3D model kemijskog spoja koji je glavni gradivni element tog objekta. Primjerice, za upaljač se prikazuje model butana, a za vrećicu kave se prikazuje model kofeina. Uz svaki model se nalaze funkcionalnosti pomoću kojih se uči o tom kemijskom spoju – naziv spoja, elementi koji se nalaze u spoju, neke zanimljivosti i slično.

Implementacija takve aplikacije bila je za mene jedno potpuno novo, ali i veoma zanimljivo iskustvo. Radila sam u Unityju uz dodatak Vuforia alata. Od prvotne ideje aplikacije, kako sam sve više upoznavala mogućnosti tehnologija s kojima sam radila, postepeno su se razvijale i neke nove ideje za poboljšanje aplikacije. Svidjelo mi se sveukupno iskustvo, suradnja s mentoricom i asistenticom je također bila odlična. Ovaj rad me definitivno potakao da dalje istražujem o AR tehnologiji te možda i izradim još neku aplikaciju u budućnosti.
[FB objava]

 

Lea Brzica, ak. god. 2020./2021.

Mentor: prof. dr. sc. Lea Skorin-Kapov

U sklopu Završnog rada dobila sam mogućnost isprobati nove HoloLens2 naočale za proširenu stvarnost. U dogovoru s mentoricom izabrala sam temu primjene tehnologije proširene stvarnosti u učenju. Konkretno, razvoj aplikacije za studente koji uče anatomiju ljudskog tijela. Sviđala mi se ideja da takav projekt može imati primjenu i biti koristan i drugima. Prilikom pripreme i razvoja prototipne aplikacije upoznala sam se s radom na platformama koje dotad još nisam koristila te sam stekla nova znanja. Cijeli projekt bio je iznimno zanimljiv i osjećala sam se kao da se „igram“ dok sam razvijala aplikaciju. Mentorica i asistenti bili su uvijek na raspolaganju za bilokakva pitanja ili rješavanje eventualnih problema. Smatram kako područje proširene stvarnosti ima velik potencijal u budućnosti pa je ovakav projekt koristan i zanimljiv za bilo koga tko želi krenuti u sličnom smjeru. 
[FB objava]

 

Ana Librenjak, ak. god. 2019./2020.

Mentor: prof. dr. sc. Gordan Ježić

"Za svoj Završni rad sam razvila programsku potporu za prikaz podataka sa senzorskih čvorova. Prilikom razvoja aplikacije sam unaprijedila svoja znanja u programiranju web aplikacija na poslužiteljskoj i klijentskoj strani upoznajući se bolje ili prvi put s mnogo pojmova poput Spring, PostgreSQL, HTML, CSS, JavaScript, jQuery, AJAX, MQTT, REST, JPA... 
Jako sam zadovoljna s cjelokupnim iskustvom, suradnja s mentorom i asistenticom bila je na visokoj razini, a sama izrada Završnog rada jako korisna i zanimljiva!"
[FB objava]

 

Silvio Podhraški, ak. god. 2019./2020.

Mentor: prof. dr. sc. Gordan Ježić

"Prilikom izrade Završnog rada uspostavio sam jednostavnu arhitekturu Interneta stvari. Bila je to sjajna prilika za detaljno upoznavanje svih segmenata IoT-a – od programiranja senzorskih čvorova pa sve do razvoja aplikacije. 
Ipak, više sam se fokusirao na mrežni sloj, stvaranje bežične mreže senzora te razmjenu podataka na tzv. low-level razini.
Bio mi je gušt raditi na tako zanimljivom zadatku. Tema završnog odlično se uklopila u tekući semestar i imam osjećaj da mi je omogućila povezivanje i proširivanje cjelokupnog znanja kojeg sam stekao na fakultetu."
[FB objava]